Weg uit Punta Arenas - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Tineke en George Rijnaard - WaarBenJij.nu Weg uit Punta Arenas - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Tineke en George Rijnaard - WaarBenJij.nu

Weg uit Punta Arenas

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke en George

17 Maart 2020 | Chili, Punta Arenas

Vlak nadat ik het laatste verslag had gestuurd, kregen we de mededeling van de kapitein dat het niet gelukt was om toestemming te krijgen om de haven in te varen en de passagiers te ontschepen.
Chili had met onmiddellijke ingang alle havens en luchtverkeer gesloten en aangekondigd dat passagiers pas aan land mochten na 14 dagen in quarantaine te zijn geweest. De kapitein heeft toen besloten om verder te varen en een andere haven te zoeken waar hij misschien wel binnen mag. Voorlopig zitten we dus nog twee weken vast op het schip.
De koffers had ik al gepakt en die heb ik dus gelijk weer uit kunnen pakken.

Het goede nieuws is dat er na de temperatuurcheck vanmorgen niemand ziek is en we dus vrij kunnen bewegen over het schip. Ook varen we nu vanaf morgen door de Chileense fjorden wat mooie plaatjes op gaat leveren en daar zijn we toch ook voor gegaan.

Alle vluchten zijn dus weer vervallen want eerst met er een haven gevonden worden waar we van boord mogen om van daaruit de terug vluchten te regelen.

Maar we hebben goed te eten, een fijn bed en allerlei activiteiten en voorstellingen om van te genieten. We hadden er ook niet aan moeten denken om ergens op een vliegveld te stranden waar je dan niet meer verder mag en opgesloten zit. Dan maar beter op dit luxe schip.
We houden de moed erin en houden jullie op de hoogte.

• 17 Maart 2020 - 07:27

Nel:

Je weet Tineke en George, het leven is nooit saai maar zeer verrassend allemaal. Liefs van mij.

• 17 Maart 2020 - 08:09

Arrianne:

Wat vervelend nieuws zeg. Had hoop dat jullie vrijdag thuis zouden zijn. Ik hoop dat het allemaal draaglijk blijft en ik blijf hopen op een (snel) wonder. xxx

• 17 Maart 2020 - 08:26

Riet Middelhoek:

Het vraagt wat van jullie flexibiliteit, maar probeer er het beste van te maken. Sterkte en maak er het beste van. Liefs Riet

• 17 Maart 2020 - 08:44

Martine:

Jullie vatten het zo te lezen , positief op. Succes en geniet van al het moois dat jullie zien.

• 17 Maart 2020 - 08:59

Ton Van Der Hoeven:

George & Tineke, Ja zo maken jullie nog eens wat mee, probeer toch maar zoveel als mogelijk te genieten en maak er he beste van. Ook hier in Nederland ligt alles nagenoeg stil en voorlopig maar afwachten. De sportschool was al dicht, en gisteren is Kleiburg ook op slot gegaan. Kortom wij doen nog veel wandelen in Mildenburg en verder lezen en vooral” mens erger je niet.” Kortom hou jullie taai, komt vast allemaal weer goed. Lieve groetjes Ton & Ada

• 17 Maart 2020 - 10:32

Nel Va Den Berg:

Wat jammer dat alles anders loopt. Maar jullie gaan er positief mee om.Het is zoals het is. En geniet nog van de mooie dingen die er wel zijn! Veel liefs nel en Wim

• 17 Maart 2020 - 10:44

Linda/Aad:

Gelukkig niemand ziek aan boord. Wel afwachten waar jullie kunnen ontschepen. Zo te lezen vermaken jullie je wel aan boord. Hier in Portugal valt alles wel mee. Meeste restaurants zijn wel gesloten. De supermarkten zijn allemaal open. Echter niet alle levensmiddelen zijn aanwezig. Ze schijnen hier ook aan het hamsteren te zijn geweest. De temperatuur is rond 18 graden. Lekker voor ons en , zo zegt men, slecht voor het virus. Op het vliegveld van Faro was geen controle. De vlucht vanaf Rotterdam ging, met slechts ongeveer 40 passagiers erg vlotjes: wind mee. Hadden een stoel bij de boeking gereserveerd en betaald. Mochten niet op die stoelen zitten omdat het vliegtuig in balans moest zijn met zo weinig passagiers: niet allemaal voorin maar verdeeld over het hele vliegtuig.
    Hopen dat jullie toch nog zullen genieten van de cruise. We weten zeker dat George geniet want hij hoeft niet te stofzuigen en/of te koken.

groeten
    Linda/Aad

• 17 Maart 2020 - 16:26

Inge:

Lieve Tineke en George, ja, zo is er inderdaad niets zeker op dit moment. Wel heftig! Maar fijn dat jullie nu toch kunnen gaan genieten van de Chileense fjorden en het heerlijke leven op de MS Zaandam. We hopen ook dat het allemaal verder goed gaat verlopen voor jullie. Lieve groeten van Rien en Inge

• 17 Maart 2020 - 16:49

Gre:

Wat een bijzonder avontuur maken jullie mee zeg. Hoewel de rede hier toe is minder.Maar aan boord is alles gelukkig in orde. Geniet er dus maar van! Groetjes!!! Arie en Gré