aan boord van de Rotterdam - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Tineke en George Rijnaard - WaarBenJij.nu aan boord van de Rotterdam - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Tineke en George Rijnaard - WaarBenJij.nu

aan boord van de Rotterdam

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke en George

28 Maart 2020 | Panama, Panama-stad

Het vervolg van ons reisavontuur!

We zijn gisteravond plotseling om 22.00 uur onze tijd hier overgebracht naar de Rotterdam. We lagen al vroeg in bed om ons voor te bereiden op de volgende morgen toen er op onze deur werd geklopt, "Ready to move". Alles stond klaar dus we waren binnen 5 minuten klaar om te gaan.

We hebben grote bewondering voor de crew en alle vrijwilligers die dag en nacht bezig zijn om ons te verzorgen in deze abnormale omstandigheden. Er is uiteindelijk 25% van de bemanning ziek. De Rotterdam heeft aanvullend personeel geleverd, maar wij worden goed verzorgd en iedereen is nog steeds vriendelijk!!

Het was wel spannend toen we gisteravond laat, in het donker, met allemaal maskers op en mannen in witte pakken werden overgezet. Maar het ging eigenlijk heel vlot en soepel. Omdat wij tot de "ouderen"" boven de 70 jaar worden gerekend waren wij samen met onze cruise vrienden Fred en Mieke als eerste aan de beurt. Vandaag zijn ze de hele dag bezig om de rest van de gasten over te zetten.

Verder is nog niet duidelijk wat er nu gaat gebeuren. Wel hebben we van onze reisorganisatie door gekregen dat er vluchten in optie staan vanuit Fort Lauerdale op 31 maart.
Maar vluchten in optie zijn de afgelopen periode al meerdere malen geannuleerd, dus het lijkt ons onwaarschijnlijk dat we over 2 dagen al in Fort Lauerdale zijn.

Wij hopen het volgend weekend weer thuis te zijn. Alles wat eerder kan is meegenomen.

• 28 Maart 2020 - 20:18

Ton En Ada:

Ha, lieve buurtjes
    Wat een goed bericht, hoop dat het gaat zoals jullie melden, wij zijn heel blij als jullie weer hier zijn.
    Fijn dat je als een van de eerste over kon naar de Rotterdam.
    Heel erg veel sterkte voor de komende dagen.
    Hou ons maar op de hoogte en liefs.
    Ton en Ada

• 28 Maart 2020 - 20:45

Arrianne:

De eerste stap in de goede richting is gezet. We volgen de boot nauwkeurig op internet. Succes! xxxxx

• 28 Maart 2020 - 20:46

Yannick:

Fijn om te horen dat alles nog steeds goed met jullie gaat. Hopelijk zijn jullie zo snel mogelijk thuis.

• 28 Maart 2020 - 20:50

Anne:

Het blijft spannend. Maar jullie zijn een stapje dichter bij de thuisreis.
    Sterkte voor de laatste dagen.
    Groetjes,
    Anne

• 28 Maart 2020 - 22:17

Marja Nederend:

Wat een goed nieuws! Nu hopen maar dat de rest van de reis ook snel gaat gebeuren!
    In goede gezondheid. Tot snel.

• 28 Maart 2020 - 22:18

Harrie:

Fijn te horen dat jullie Pompe Rotterdam zitten, maar het blijft spannend. Las op nu.nl dat men bezig is om aanvragen in te dienen om door het Panama kanaal te mogen varen richting Florida. Groetjes en sterkte en hopelijk tot gauw. Margot en Harrie

• 28 Maart 2020 - 22:55

Kees En Annemarie Uit Bavel:

Geweldig dat jullie inmiddels, gezond en wel, op de M.S. Rotterdam zitten en, als alles verder meezit, eind maart eindelijk terug naar Nederland kunnen vliegen.

• 29 Maart 2020 - 11:42

Chris Rijnaard:

Wat zijn wij blij om te horen dat jullie op de Rotterdam zitten en goed verzorgd worden. Nu hopen dat jullie snel thuis zijn. Hou jullie goed

• 29 Maart 2020 - 12:09

Mieke Van Meteren:

Heb net op het t.v. nieuws de repatriering gezien van de zaandam naar de rotterdam. Hele operatie. Volgens het nieuws mogen jullie door het Panamakanaal.
    Goede reis verder Groeten bert en Mieke.

• 29 Maart 2020 - 16:10

Gre:

Het begon zo mooi jullie reis maar toen ging het op een heel akelige film lijken
    Maar nu zitten jullie gelukkig op de Rotterdam en we hopen dat het verder goed gaat.

We wensen jullie sterkte

Groetjes!! Arie en Gré

• 29 Maart 2020 - 19:55

Nel Van Den Berg:

Fijn dat jullie nu op de Rotterdam zitten,gelukkig gezond! Ik heb de overplaatsing van de Zaandam op de televisie gezien.Hopelijk gaat de reis verder voorspoedig en hopen dat jullie snel thuis zijn.Hou je goed! Liefs nel en Wim

• 30 Maart 2020 - 13:30

Ida Raadsen:

Gelukkig is alles goed gegaan met het overbrengen naar de Rotterdam en fijn dat jullie daarbij hoorden. Er zijn ook veel mensen achtergebleven was op het nieuws die in quarantaine moesten. Ik hoop dat het ook snel lukt om een vlucht naar huis te krijgen en jullie gezond en wel weer te zien. Dikke knuffel voor jullie
    Walter en Ida