Falklandeilanden - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Tineke en George Rijnaard - WaarBenJij.nu Falklandeilanden - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Tineke en George Rijnaard - WaarBenJij.nu

Falklandeilanden

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke en George

12 Maart 2020 | Uruguay, Montevideo

Vandaag een leuke trip gemaakt naar de Falklandeilanden. Het was bewolkt, gelukkig geen regen en ongeveer 10 graden.
Vanaf het schip was het ongeveer 20 minuten varen met een tender (reddingsboot) omdat het schip niet in de haven van Stanley kan komen.

Stanley is een klein stadje en typisch Engels met de rode telefooncellen zoals ook in Gibraltar. De Falkland oorlog is nog duidelijk aanwezig want de gids heeft het er steeds over en de Engelsen in ons gezelschap vinden het ook erg interessant.
Maar wij gingen voor de Pinquins en die waren er genoeg dus hebben we ze gefilmd en op de foto gezet. Vanmiddag om 3 uur weer terug op de boot en meteen alles op de site gezet. We hebben een pakket Internet gekocht, waardoor we alle dagen alles via Internet kunnen volgen en we begrijpen dat het corona virus behoorlijk invloed heeft op het dagelijks leven in de wereld.
Hier worden we er ook wel mee geconfronteerd want bij de buffetten mag je niks zelf pakken en er is geadviseerd om elkaar geen handen meer te geven. Overal staan desinfectans en als je de eetzaal in of uit gaat staat er iemand bij die toekijkt of je je handen wel ontsmet.
Hopelijk krijgen ze het virus snel onder controle want het heeft veel invloed op iedereen en de economie.
Na het zien van de foto's ga ik in ieder geval na deze reis afvallen!!!!
En nog een extra foto bij mooi weer.....

• 12 Maart 2020 - 23:05

Arrianne:

Erg leuk zo de foto's met jullie erbij. En heel leuk om weer een nieuw avontuur van jullie te lezen. Geniet er maar lekker van..

Hier is het idd erg hectisch. Iedere keer extra journaals met nieuwe maatregelen. Alles wordt afgelast voetbal wedstrijden maar ook musea zijn gesloten. Julian zijn examens zijn gecanceld en ik had vandaag een afspraak met de internist maar dat werd een telefonisch consult omdat de dokter in quarantaine zit. Maar uiteindelijk komt t vast allemaal goed.

Dit was even een update vanuit Nederland. Nu weer lekker vakantie vieren. :-)

xxx

• 13 Maart 2020 - 10:09

Aad:

Ik doe mee!

• 13 Maart 2020 - 11:21

Marja Nederend:

Het lijkt me een prachtige reis!
    Wij zijn nog in Fiss en vertrekken morgen weer naar huis. Vanaf zondag gaat het hele dorp en dus ook Serfaus en Ladis op slot. Einde seizoen door het Corona-virus!
    Ik hoop dat jullie ervan gevrijwaard blijven! Nog heel veel plezier.

• 14 Maart 2020 - 17:34

Riet Middelhoek:

Mooi en leuk al die foto’s bij jullie verslag.Hier in Nederland een zeer bijzondere situatie vanwege Corona.Alles afgelast, bridge, theater, bijeenkomsten etc.Kortom bizar, lege schappen geen toiletpapier te koop. Fijn is dat jullie genieten en ik zou zeggen afvallen komt later, je bent gewoon een mooi mens.

Tags:

Tineke en George

Wij worden dit jaar allebei 75 jaar. We hebben al veel van de wereld gezien. De laatste jaren ook per cruiseschip. Dat bevalt ons zo goed dat we dit jaar weer een cruise hebben geboekt bij de Holland Amerika Lijn naar Zuid-Amerika. We vliegen 5 maart met de KLM naar Buenos Aires en varen van 7 maart t/m 7 april 31 dagen met de "Zaandam" rondom Zuid-Amerika. We hebben er zin in!!

Actief sinds 23 Jan. 2020